Rotaļlietas Mīlītis izveidotāja ir Liene Jākobsone, kura ikdienā darbojās kā arhitekte un dizainere birojā "Sampling". Kopā ar Mantenu Devrīntu birojs tika izveidots 2010.gadā un tā mērķis ir strādāt pie projektiem, kuros organiski savijas arhitektūra, dizains un vide. Turpretī, Mīlītis radās kā Lienes maģistra darbs, beidzot Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļu. Liene pati ir trīs bērnu māmiņa un kā pati saka - Mīlītis ir testēts uz pašas bērniem, veiksmīgi iekarojis savu vietu rotaļlietu klāstā. Tā ir mīļlietiņa, rotaļlieta, kas adaptējama dažādu bērna attīstības posmu spējām un vajadzībām. Tās mērķis ir atbalstīt un veicināt bērna dabisko attīstību.

      

"Šī rotaļlieta sniedz iespēju nodarbināt bērnu gan fiziski, gan emocionāli, tā palīdz bērnam gūt mierinājumu stresa brīžos, kā arī ļauj likt lietā iztēli un veidot ar to ilgstošu emocionālu kontaktu. Rotaļlietas izstrādē ņemtas vērā arī terapeitiskas un pedagoģiskas indikācijas." - Liene Jākobsone

Rotaļlieta sastāv no vairākām daļām. Atsevišķas daļas paredzēts pievienot ar laiku, pamazām papildinot rotaļlietu, bērnam augot. Kad bērns sasniedzis atbilstošu vecumu, viņš pats var detaļas kombinēt, likt kopā un jaukt ārā. 

Koka detaļu jeb "galviņu" var izmantot jau no 3 mēnešu vecuma. Tās forma ir maksimāli piemērota mazuļa rokas izmēram, lai nodrošinātu vieglu satveršanu. Caurums koka gabaliņā ļauj to kaut kam piesiet, kā arī piestiprināt tam citas rotaļlietas sastāvdaļas vai vienkārši ērti satvert. Koks ir vaskots ar ekoloģisku bišu vasku un bērniņš to var grauzt bez bažām.

Frotē auduma drāniņa, kas piestiprināma koka "galvai", pilda taktilās stimulācijas funkciju. Taču tajā pat laikā tā ir arī visai praktiska, piemēram, drāniņa palielina "gaužammantas" apjomu, neļaujot tik viegli kaut kur nokrist vai pazust, kā arī tā izmantojama mazuļa mutītes nosalucīšanai.. 

Divas garenas formas auduma detaļas, kas pildītas ar nepārstrādāta plastikāta granulām, var būt gan rokas un kājas lellītei, bet tik pat labi tās var kļūt arī par tārpiņiem, kas paši dodas savās gaitās.

No auklas tamborētais "ķermenis" ir kā trauciņš, kurā visu pārējo savietot iekšā un sastiprināt kopā, tādējādi radot cilvēkveidīgu veidolu. Taču to var izmantot arī neatkarīgi no citām daļām: spēlēs ar citu priekšmetu likšanu iekšā un ņemšanu ārā, kas ir tradicionāls kustību koordinācijas un sīkās motorikas vingrinājums maziem bērniem.

TAKTILĀ STIMULĀCIJA

Āda ir cilvēka lielākais un pats nozīmīgākais maņu orgāns, bez tam tas ir arī pirmais, kas attīstās - daudz ātrāk nekā dzirde un redze. Taktilā stimulācija kopš 20. gs. 70. gadiem tiek izmantota kā terapijas metode cilvēkiem ar garīgās vai fiziskās attīstības traucējumiem, autisma iezīmēm, kā arī pēcinsulta stāvoklī un paliatīvajā aprūpē.

Taču tai ir vienlīdz pozitīvs efekts arī uz veselu cilvēku. Pieskāriens mazina sāpes, reducē stresu, stiprina imunitāti, uzlabo vēdera un zarnu darbību, rada mieru un uzlabo dzīves kvalitāti kopumā.

  

SĪKĀ MOTORIKA

Ar sīko motoriku apzīmē smalkas pirkstu muskuļu kustības un to koordināciju. Sīkā motorika mums ļauj ar pirkstiem satvert sīkus priekšmetus, kā arī rakstīt, pāršķirt grāmatas lapu, aizpogāt pogu vai aizšņorēt kurpes u.tml. Runas motoriskais centrs smadzenēs ir saistīts ar vispārējās ķermeņa motorikas centru, kurā tiek koordinēta, piemēram, rakstīšana kā arī citas ķermeņa kustības.
Sīkās motorikas attīstības veicināšana bērniem pirmsskolas vecumā, kad paralēli tiek apgūta arī runas spēja, runāšanas prasmi ietekmē ļoti pozitīvi.

Customer Reviews (0 komentāri)

Pievienot komentāru