Mūsu komanda ik pa laikam pati grib izmēģināt kādu eksperimentu, pie reizes par to pastāstot jums. Šoreiz ķērāmies pie pavisam vienkārši un ātri izdarāma trika - krāsu rāpšanās eksperimenta. Tas tik tiešām strādā un uz rezultātu ilgi nav jāgaida - kas noteikti noderēs mazajiem zinātniekiem, kuri pēc iespējas ātrāk grib ieraudzīt rezultātu. Eksperimenta ideja ir radošā, uzskatāmā un foršā veidā parādīt kā no trim primārajām krāsām veidojas sekundārās krāsas. Jūsu acu priekšā tukšajās burciņās parādīsies zaļā un violetā krāsa, kas veidojas saujocot zilu ar dzeltenu un zilu ar sarkanu. Procesa laikā izmēģinājām divus variantus - viens nostrādāja izcili, otrs gan ne - arī ar kļūdām padalīsimies, lai jums raitāk darbi rit uz priekšu. Tad ķeramies klāt!
EKSPERIMENTAM NEPIECIEŠAMS
DARBOŠANĀS
Izstāstīsim mūsu pieļauto kļūdu, ko atklājām procesa laikā. Kā jau attēlā redzams, pirmajā meģinājumā salējām ūdeni pilnīgi visās burciņās (redzējām tādu variantu vienā no paraugiem), taču, šādā veidā krāsotā ūdens ierāpšanās tīrā ūdens burciņā nenotiek, jo krāsas deva pa papīra dvieli tiek atšķaidīta ar ūdeni. Tādēļ divas vai trīs burciņas atstājiet pilnībā tukšas, kurās notiks krāsu sajaukšanās. 2 burciņas - ja vēlaties jaukt zilu ar dzeltenu un zilu ar sarkanu. 3 burciņas - ja visas krāsas savā starpā.
3. Kad krāsas iejauktas, ņemam papīra dvieli, vienu loksni salokam trīs daļās, lai izveidojas strēmele, kuru var ievietot burciņā. Strēmeles platumam nav nozīmes, galvenais, lai tā labi turās burciņā. Strēmeles vienu pēc otras liekam iekšā burciņās.
Tagad atliek gaidīt un ik pa laikam pavērot, kas notiek tukšajās burciņās. Laiks uzvārīt tēju, vai uzcept karstmaizes - ļaut lai process notiek :) Pēc kādām 15 - 20min mums tukšās burciņas sāka pildīties - aizraujoši redzēt, ka eksperiments izdodas! Un pēc 40min burciņas jau bija kārtīgi sapildījušās ar divām krāsām, kas nav savā starpā sajaukušās, skaidri nolasāmas divas krāsas vienā burciņā.
Pēcāk slapjās salvetes uzmanīgi ņēmām ārā no burciņām un ar otiņu samaisijām krāsas burciņās - mūsu acu priekšā ir radies izteikti zaļš tonis un tumši bordo. Pieļaujam, ka šāds tonis izveidojās, jo mūsu zilais tonis ir pa gaišu.
Šis noteikti ir ļoti uzskatāms eksperimentiem kā bērnam parādīt krāsu dažādo toņu rašanos no trim pamatkrāsām. Ja ir interse, šo darbiņu var turpināt jaucot toņus pa pāriem savā starpā. Par krāsu teoriju iepriekš esam publicējuši rakstu Mazais krāsu pētnieks, kurā stāstām par krāsu apļa pielietojumu.
Ja bērnam ir izteikts krāsu atpazīšanas, mācīšanās periods, kad gribas par krāsām uzzināt pēc iespējas vairāk, iesakām šo laiku izmantot un bērna interesi apmierināt kopīgi mācoties par mākslu, krāsu teoriju, krāsu saskaņu un iedalījumiem siltajos un vēsajos toņos. Varat kopīgi iet uz Mākslas muzeju izmantot lielisko iespēju bērnam radoši darboties ar Ģimenes somu. Arī laikmetīgās mākslas centrs KIM? ik mēnesi izsludina Bērnu mākslas dienu, dodot iespēju bērniem piedalīties radošās meistardarbnīcās.
Arī mājās iesakām radoši darboties - kopīgi zīmēt, gleznot, mēģināt uzgleznot ko līdzīgu kā kāds slavens mākslinieks vai gleznot izmantojot tikai pirms tam izvēlētos toņus. Radošam krāsu iepazīšanas procesam noderēs kādi no Mācētprieks klāstā pieejamiem materiāliem:
Customer Reviews (0 komentāri)