Mūsu veikala matemātikas sadaļā atradīsiet spēli ar nosaukumu "Čūsku spēle saskaitīšanai". Ne vienreiz vien esmu saņēmusi jautājumu - kas tā ir par spēli? Un kā to spēlēt? Tādēļ, lai atbildētu uz šiem jautājumiem ir tapis bloga ieraksts, kurā soli pa solim izstāstīsim kā šo spēli spēlēt. 

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

Čūsku spēle gan saskaitīšanai, gan atņemšanai ir Montessori pedagoģijas viens no matemātikas apguves materiāliem. Spēle nostiprina skaitīšanu līdz 10 un dod iespēju izprast dažādās kombinācijas no citiem skaitļiem, kas veido 10, piemēram: 9+1, 6+4, 8+2. Spēles saskaitīšanas uzdevums tiek pierakstīts uz rūtiņu lapiņas un, kad uzzināts rezultāts - arī to pierakstām. Spēle ir pavisam vienkārša - viss kas bērnam jāzina ir pārliecinoša skaitīšana līdz desmit un vēlme uzzināt cik čūskas posmos kopā ir pērlīšu. Nu, tad ķersimies klāt! 

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

Čūsku spēles komplektā ietilpst:

5 x krāsiano pērļu trepe no 1-9. Ar šīm pērlēm tiek veidota skaitļu virknējums - čūska. 1 x melnbaltā pērļu trepe - šie pērļu stienīši spēles laikā darbosies kā aizvietotāji, kad tas būs nepieciešams. Un 23 oranžie desmitu stienīši, kas veidos rezultātu. 

Spēles uzdevums ir izlikto krāsaino čusku pārveidot oranžo pērlīšu čuskā. 

1.solis - čuskas izveidošana un pieraksts

Pirmais solis čūsku spēlē ir izveidot skaitļu čūsku - izlikt stienīšus kādus vēlamies saskaitīt un to pieraksām uz lapiņas. Pirmos piemērus iesakam izveidot vecākam, kurš darbosies kopā ar bērnu. Veidojiet tādu piemēru, kurš gala rezultātā veido apaļu desmita skaitli - 20, 30, 40 utt. Vairākus piemērus šādi darbojoties, bērns izpratīs desmita veidošanos no čūskā esošajiem skaitļiem. 

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

2.solis - sākam skaitīt

Ņemam plastikāta "mēlīti" jeb "skaitīklīti" un skaitām katru pērlīti sākot no kreisās puses. Līdz ko tiekam līdz 10, tā sakām STOP! Dotajā piemērā, esam izskaitījuši 9 pērļu stienīti (tumši zils) un vienu pērlīti no 5 pērļu stienīša (gaiši zils). 

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

3.solis - izskaitīto pērļu mainīšana

Ņemam 10 pērlīšu stienīti un noliekam virs saskaitītajām 10 pērlītēm. Lai tiktu līdz 10 esam iesākuši skaitīt arī 5 pērļu stienīti, kur palikušas pāri 4 pērlītes, kas vēl ir jāizskaita, tādēļ ņemam melno aizvietotāju ar 4 pērlītēm un liekam blakus desmitniekam. 

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

4.solis - saskaitīto liekam malā un turpinām skaitīt

Saskaitītās pērlītes (9 un 5) liekam kreisajā malā. Un turpinām skaitīt sākot no melnajām pērlītēm. Kad esam tikuši līdz 10, sakām STOP! Šoreiz esam skaitīšanu pabeiguši līdz ar divnieka stienīti, līdz ar to melnās aizstājējpērlēs nebūs jāņem. 

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

Atkal samainām izskaitītās desmit pērles pret vienu desmitu stienīti. Melno aizstājējstienīti (4) liekam atpakaļ melnajā piramīdā, bet izskaitītos krāsainos stienīšus (4 un 2) - liekam malā pie saskaitītajiem stienīšiem.

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

5.solis - turpinām skaitīt un uzzinām rezultātu

Kā iepriekš - turpinam skaitīt atlikušās pērlītes, kad tiekam līdz 10, sakām STOP. Iemainam saskaitītās pērlītes pret desmitu stienīti. Ja visas pērles esam saskaitījuši, tad esam nonākuši pie rezultāta, kas dotajā piemērā ir 30.

Mācētprieks Monessori matemātikas materiāls

6.solis - rezultāta pārbaudīšana

Visus zelta stienīšus noliek vertikāli un tos saskaita - viens desmits, divi desmiti, trīs desmiti. Tātad čūskā bija trīsdesmit pērlītes. Lai pārliecinātos, ka tiešām neesam kļūdijušies un arī krāsainās pērlītes ir tieši 30, veiksim pērļu salīdzināšanu. Krāsainās pērlītes izkārtojam vertikāli sākot no garākā uz īsāko stienīti. 

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

Novietojam vienu desmitu stienīti un tam blakus garāko no krāsaino pērļu stienīšiem. Izskaitām, cik pērlītes vēl nepieciešamas, lai sanāktu tiktpat cik desmitu stienītī. Ja nepieciešams krāsainās pērlītes var arī sadalīt smalkāk - iemainīt piemēram 3 pērļu stienīti pret 2 un 1. Beigās pērlīšu stienīšiem jāsakrīt - nekas nevar palikt pāri vai pietrūkt. Tad zinām, ka esam saskaitījuši pareizi un rezultātu varam pierakstīt uz lapiņas. 

Mācētprieks Montessori matemātikas materiāls

 Turpmāk bērns pats var darboties ar šo materiālu. Likt skaitāmos vienu aiz otra un skatīties kāds būs rezultāts. Pats arī var veikt rezultāta pārbaudi salīdzinot stienīšus. 

Customer Reviews (6 komentāri)

  1. http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxicillin 500mg Capsules Amoxicillin No Prescription mfj.psnp.mazacilts.lv.fel.tq http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

  2. http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxicillin 500mg Capsules Amoxicillin Without Prescription wkv.vxqx.mazacilts.lv.qku.dy http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

Pievienot komentāru